Przejdź do menu głównego Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki strony Przejdź do mapy strony
Biuletyn Informacji Publicznej Logo BIP
Dane kontaktowe
  • Telefon: (22) 619 20 91/92
  • Email: lo72@eduwarszawa.pl

Wycieczka klas 2d i 2e do Auschwitz i Krakowa

W dniach 4. – 6.10.  klasy 2d i 2e wybrały się na trzydniową wycieczkę do Auschwitz i Krakowa.

Pierwszy dzień wycieczki rozpoczął się bardzo wczesnym wyjazdem, ponieważ już o 8:20 zaczęliśmy sześciogodzinne, studyjne zwiedzanie byłych niemieckich obozów zagłady – Auschwitz i Birkenau. Wizyta w tych miejscach wywarła niezapomniane wrażenie na każdym z uczestników, przybliżyła nieznane nam dotąd okrucieństwa obozowe, tragiczne warunki bytowe i sanitarne więźniów i ogrom popełnionych tam zbrodni.

Po zakończonym zwiedzaniu pojechaliśmy do Krakowa, gdzie zjedliśmy obiad i zakwaterowaliśmy się w hotelu. Wszystkim spodobał się standard czterogwiazdkowego hotelu, a hotelowy basen stanowił sporą atrakcję.

Kolejne dni poświęciliśmy na zwiedzanie Krakowa. Oprowadzająca nas pani przewodnik okazała się prawdziwą skarbnicą wiedzy o tym mieście, wysłuchaliśmy wielu anegdot i poznaliśmy najważniejsze zabytki tego miasta. Zwiedzanie zakończyliśmy wysłuchaniem hejnału z wieży Kościoła Mariackiego, po czym każdy miał czas na osobiste zwiedzanie i chłonięcie atmosfery krakowskiego Starego Miasta.

Wycieczka była dla nas wspaniałą lekcją historii i okazją do integracji.