Przejdź do menu głównego Przejdź do treści Przejdź do wyszukiwarki strony Przejdź do mapy strony
Biuletyn Informacji Publicznej Logo BIP
Dane kontaktowe
  • Telefon: (22) 619 20 91/92
  • Email: lo72@eduwarszawa.pl

Chill w realu – strefa offline w bibliotece

Coraz częściej czujemy, że Internet i urządzenia cyfrowe, zwłaszcza w nadmiarze, nie wpływają dobrze na naszą kondycję: zarówno psychiczną, jak i fizyczną. Jesteśmy przeciążeni informacjami, więc dbanie o cyfrową higienę to w dzisiejszych czasach konieczność.

Sygnalizując problem, wraz z grupą uczniów (Lidia, Aneta, Natalia z 2b, Dawid, Hubert z 3b), wymyśliliśmy projekt “Chill w realu” i podjęliśmy się jego realizacji w ramach warszawskiego programu Inicjatywy Młodzieżowe (kwiecień-czerwiec).

Główne cele naszego projektu to:

– propagowanie zdrowych nawyków w zakresie korzystanie z Internetu i urządzeń cyfrowych,

– rozpowszechnianie reguł wyważonego korzystania z urządzeń,

– zaproponowanie alternatywnych dla telefonu/Internetu aktywności.

Za przyznany grant stworzyliśmy w bibliotece Strefę offline (przytulne miejsce z wygodnymi fotelami), którą uczniowie sami aranżowali, wybierali meble i je składali, zamawiali elementy dekoracyjne, kupowali gry planszowe i nagrody w turnieju gier dla uczniów SP). Wykreowana przestrzeń ma zachęcać do spędzania wolnego czasu bez telefonu – z grami planszowymi i książką.

W ramach działań projektowych stworzyliśmy okolicznościowy plakat i ulotki, rozpowszechniamy również poradnik „Offline, znaczy zdrowiej” przygotowany przez Ogólnopolską Sieć Edukacyjną.

Zwieńczeniem całego przedsięwzięcia był turniej gier planszowych dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 255, który 12 czerwca prowadzili Hubert i Dawid. Przed turniejem dziewczyny z grupy projektowej (Aneta, Lidia i Natalia) przygotowały krótką pogadankę na temat higieny cyfrowej, przedstawiły zasady kształtowania zdrowych nawyków w zakresie korzystania z Internetu i urządzeń, rozdały ulotki. Licealistki oprowadziły również gości po naszej szkole i opowiedziały o profilach klas.

Realizacja inicjatywy przyniosła uczniom wiele satysfakcji. Nauczyła planowania, odpowiedzialności i współpracy, zmotywowała do działania. Uświadomiła również, jak ważna jest higiena cyfrowa i, że można ciekawie spędzić wolny czasu bez używania telefonu.